NOWOŚĆ
Technik Administracji - Szkoła w Lublinie
Technik administracji jest osobą zajmującą się gromadzeniem, obiegiem i archiwizowaniem dokumentacji oraz informacji w jednostce organizacyjnej w tym informacje ekonomiczne i statystyczne. Do najważniejszych zadań należy opracowywanie projektów aktów administracyjnych, prowadzenie postępowań kończących się wydaniem decyzji administracyjnych oraz sporządzanie projektów umów cywilnoprawnych. Zajmuję się prowadzeniem podstawowej dokumentacji z zakresu księgowości, gospodaruje majątkiem jednostki oraz organizuje i nadzoruje prace pozostałych pracowników w przedsiębiorstwie.
Wiedza i umiejętności absolwenta
- określanie rodzaju i zakresu działalności jednostki organizacyjnej
- odbieranie i przekazywanie informacji za pomocą urządzeń biurowych
- opracowywanie projektów aktów administracyjnych
- rejestracja korespondencji
- obsługa interesanta
- przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych
- przygotowanie akt do archiwizacji
- sporządzanie i wypełnianie formularzy
- porozumiewanie się w języku obcym w sprawach zawodowych
- scharakteryzowanie zadania wykonywanego przez poszczególne komórki organizacyjne
- prowadzenie postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej
- redagowanie pism o charakterze informacyjnym i okolicznościowym
- sporządzanie różnego rodzaju pism z zastosowaniem technik komputerowych
- zorganizowanie stanowiska pracy zgodnie z wymaganymi zasadami ekonomii
- obsługa podstawowych i specjalistycznych sprzętów biurowych
- scharakteryzowanie strukturę zatrudnienia w jednostce
- prowadzenie postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej
Kursy doszkalające
- sekretariat
- kadry i płace
- księgowość
Perspektywa pracy
- urzędy wojewódzkie
- urzędy rejonowe
- urzędy powiatowe i gminne
- urzędy skarbowe
- sądy
- banki
- firmy ubezpieczeniowe
- firmy sektora prywatnego
Wymagane dokumenty
- 2 zdjęcia legitymacyjne
- świadectwo ukończenia szkoły średniej
- zaświadczenie od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia nauki